Naistoimikunnan toimintakertomus 2021

MUURAMEN GOLFSEURA RY:N NAISTOIMIKUNNAN TOIMINTAKERTOMUS 2021

* Naistoimikunnassa vuonna 2021 olivat mukana ladykapteeni Sari Fors, puheenjohtaja Merjo Piela, rahastonhoitaja Maarit Martikainen, tiedottaja Anna-Kaisa Rossi sekä Annette Kaskilahti, Marja Miettinen, Erja Mononen, Saija Nordström ja Irmeli Pietilä.

* Naistoimikunnan golfkauden 2021 suunnittelukokouksia pidettiin niin etänä (4) kuin kasvotustenkin (3). Kokoonnuimme Google Meetissä 26.1., 23.2., 22.3., 20.4. ja 3.5. pakkasimme kauden palkinnot klubilla kesän kisoja varten. Kauden Naistoimikunnan päätöskisan pidimme Revontuligolfissa 11.9. ja kisan jälkeen vedimme kauden 2021 yhteen ja suunnittelemme jo hieman tulevaakin kautta. Kokoonnuimme vielä Muuramessa golfklubilla 25.10. (4)/ etäyhteyksin (2) ja saimme sovittua useita tulevaan kauteen liittyviä asioita.

* Kevään suunnittelukokouksissa kävimme läpi kauden 2021 kilpailujärjestelyjä: naisten retkeä, joka sovittiin COVID-19 pandemian takia pidettäväksi yksipäiväisenä kilpailuna Himos golfiin (oma kyyditys), sovimme muut pelipäivät, pelimuodot, emännät, palkinnot ja tarjoilut. Koko kauden aikana järjestimme seitsemän naisille tarkoitettua kilpailua, joista ensimmäinen oli viikkokisa ja näiden lisäksi pelasimme  Naiset vs. seniorimiehet -kilpailun, koko kesän kestäneen EFG Ladies Cupin ja Ecclectic-kilpailun, jonka seuranta oli kokeellisesti Golf GameBookissa.

Hyvää peliseuraa WhatsApp- ryhmästä löytyi tarvittaessa esimerkiksi parikilpailuihin pari halukkaille. Ryhmä kasvaa pikkuhiljaa ja tulevallakin kaudella pyrimme saamaan lisää jäseniä liittymään kyseiseen ryhmään.

*Tälläkin kaudella oli mahdollisuus osallistua naisten tapahtumiin kilpailematta ja tätä mahdollisuutta jotkut naiset käyttivätkin etenkin Himos golfiin suuntautuneen, edullisen kevätretken yhteydessä. Kaiken kaikkiaan Himoksessa meitä oli ennätyksellinen 39 naisen joukko.

Heinäkuun 3. päivänä pelattuun Likkojen lenkkiin olivat tervetulleita Himoksen naisgolfarit seurayhteistyön merkeissä, mutta valitettavasti he eivät päässeet mukaan. Seuraavana päivänä Muuramen energinen naisjoukkue pelasi ansioituneesti hopealle Jyväsgolfissa pelatussa Naisten seuraottelussa.

Perjantaina 9.7. Muurame Golfissa järjestettiin Naisten Pankki Open pariscramble. Muutamia naisia kisaan osallistui ja näin osaltamme saimme hankittua useita ammatteja kehittyvien maiden naisille.

*Kaudella 2021 naistoimikunnan järjestämiin naisten tapahtumiin osallistui noin 50 eri naista, joista 33 keräsi pisteitä Ladies Cupissa. Kaiken kaikkiaan kisoihin osallistui 160 naista eli keskimäärin 18 naista per pelikierros (9 pelikierrosta retki ja Naiset vastaan seniorimiehet-kisa tässä luvussa mukana).

Pron pitämiä suosittuja teematunteja tarjottiin touko-kesäkuussa 10 kertaa ja niihin osallistui 58/60 naista. Tämän lisäksi 1.6.-12.7. seitsemän naista osallistui naisille suunnattuun kesävalmennukseen (9x60min.), jota naistoimikunta pienellä summalla tuki. Yhteensä näihin teematunteihin ja kesävalmennukseen osallistui 42 eri naista. Lisäksi kahteen AimPoint -lähipelivalmennukseen osallistui yhteensä 20 naista.

*Kauden 2021 aikana tiedottamisessa saavutimme uuden tason alkamalla julkaista blogitekstejä kauden eri kilpailuista. Kilpailujen emännät yhdessä tai erikseen kirjoittivat tekstin iloisine kuvineen kustakin naisten tapahtumasta. Kyseiset blogitekstit ovat luettavissa Naistoimikunnan sivuilla.

Raimo Mononen puolestaan käytti tietoteknisiä taitojaan suunnittelemalla meille yhteiskuvan, johon liitettiin kunkin naistoimikuntalaisen golfaiheinen motto. Kyseistä kuvaa jaettiin sosiaalisessa mediassa. Samainen mies taituroi kyseisestä kuvasta jouluaiheisen kauden 2021 sähköisen Kiitos-kortin lähetettäväksi joulukuun alussa toimintaamme vuosi toisensa perään tukeville sponsoreillemme.

* Naistoimikunnalle myönnetty raha oli tällä kaudella 2750€.  Rahaa käytimme seuraavasti (pyöristettynä tasalukuihin):

Iltapalat, tarjoilut, kokous sekä Teeleidi 22% Kevätretki kuluineen 15%, Herrasmiesgolfari 2020 ja 2021 4%, Opetustoiminta 9%, palkinnot 45%, NTK paidat varaus 5%. Kilpailujen palkinnot saimme joko lahjoituksina tai ostimme naistoimikunnan rahoilla (kevätretken kulut jäivät vähäisiksi toteutumattoman kahden päivän pelimatkan takia). Kaikki palkintoja antaneet yritykset ovat nähtävissä naistoimikunnan nettisivuilla.

Muuramessa 16.11.2021

Merjo Piela