Tiedote kevät 2016

Tiedote Muurame Golf Oy:n ja Muuramen Golfseura ry:n hallitusten alkuvuoden päätöksistä

>> Muuramen golfyhteisön (yhtiön ja seuran) hallitukset ”jalkautuvat” kentälle
>> SGKY:n Etukortti ja vaihtopäivät lähikenttien kesken
>> Numerotiimerkit ja uudet hcp-luvut
>> Kummiväylätoiminta kaudelle 2016
>> Muita yhtiön hallituksen päätöksiä
>> Seuran asioita
>> Markku Mustonen - seuran junioritoiminnan koordinoija

Muuramen golfyhteisön (yhtiön ja seuran) hallitukset ”jalkautuvat” kentälle

Hallitusten jäsenet toimivat kenttäisäntinä/starttereina kesäsunnuntaisin. Näin hallituksen jäsenet tulevat tutuiksi pelaajille ja pelaajilla on mahdollisuus antaa palautetta ja esittää kysymyksiä golfyhteisöön ja sen toimintaan liittyen. Eli sunnuntaisin kysymyspatteristo mukaan kentälle. ;)

Kenttäisännät (kuin myös kilpailunjohtajat) liikkuvat tänä vuonna kentällä uudella, punaisella golfautolla.

SGKY:n Etukortti ja vaihtopäivät lähikenttien kesken

Pelioikeudella pelaava voi hankkia SGKY:n Etukortin, jolla voi käydä pelaamassa muilla Etukortti-kentillä 50 % alennuksella normaalista green fee –hinnasta. Etua voi käyttää kerran kauden aikana. Lisätietoa TÄÄLTÄ.

Muurame Golf on sopinut sekä Jyväs-Golfin että Himos Golfin kanssa yhdestä vaihtopäivästä kauden 2016 aikana. Jyväs-Golin kanssa vaihtopäivä on torstai 7.7.2016 ja Himos Golfin kanssa keskiviikko 3.8.2016. Kyseisinä päivinä Muurame Golfin osakkeenomistajat ja vuokrapelioikeudella pelaavat voivat pelata 20 euron greenfee maksua vastaan Jyväs-Golfissa ja Himos Golfissa (ja toisinpäin). Jyväs-Golfissa myös mahdollisuus 9 reiän kierrokseen 18 reiän sijasta, hinta 14 euroa. Varausaika alkaa 2 vkoa ennen ko. ajankohtaa. Lisätietoa TÄÄLTÄ.

Laukaan Peurunkagolfin kanssa on edelleen vain osakkeenomistajia koskevat 3 vaihtopäivää, jolloin Muurame Golfin osakkeenomistajat pääsevät vierailemaan Laukaan kentällä 10 eurolla ja toisinpäin. Lisätietoa TÄÄLTÄ.

Numerotiimerkit ja uudet hcp-luvut

Muurame Golf Oy:n hallitus teki päätöksen numerotiipaikkoihin siirtymisestä maaliskuun kokouksessaan. Numerotiit korvaavat perinteiset värit. Näin ollen vahvasti sukupuoleen sidotut tiipaikat ovat historiaa ja pelaaja voi harjoitus- tai tasoituskierroksella valita vapaasti itselleen sopivimman tiipaikan. Rohkeasti miehet pelaamaan kenttää lyhyempänä kuin aiemmin, ihan yhtä haastavaa se on silti. Numerotiipaikkoja on jo otettu ja tullaan ottamaan käyttöön yhä useammalla suomalaisella golfkentällä.

Uudet tiimerkit ja samalla uudistetut tuloskortit otettiin käyttöön 5.5.2016.

Myös väylien hcp-luvut muuttuivat. Uudet hcp-luvut on muodostettu kahden edellisen vuoden tasoituskierrosten reikätilastojen perusteella. Uudet hcp-luvut löytyvät uusista väylätauluista, uusista tuloskorteista sekä nettisivujen score card –sivulta.

Kummiväylätoiminta kaudelle 2016

Muuramen Golfseuran toimikunnat ovat lupautuneet kummeiksi nimikkoväylien kunnossapidon osalta. Kummeina huolehdimme erityisesti lyöntijälkien korjaamisesta koko pelialueella, sekä pallojen alastulojälkien korjaamisesta viheriöillä.

Nimikkoväylät sovimme seuraavasti:

1-4, Juniorit, miehet 29v ja alle
5-9, Naiset (ikään katsomatta)
10-13, Seniorimiehet 55v ja yli
14-18, Midimiehet 30-54v

Toivomme kaikkia sekä faktisesti että henkisesti kyseiseen ”kategoriaan” kuuluvia pelaajiamme osallistumaan yhteisiin talkoisiin.

Vaikka pelikaverilla olisi jälki jäänyt epähuomiossa korjaamatta, pyrkikäämme yhteisvastuullisesti huolehtimaan niiden korjaamisesta.

Kenttämestari Esa henkilökuntineen kiittää ja toteaa: Parempi kenttä, Hyvä mieli!

Muita yhtiön hallituksen päätöksiä

Hallitus päätti hankkia klubin terassille uuden, suuremman teltan. Katettu tila on aikaisemmin saattanut huonoilla keleillä loppua kesken, joten lisätila nyt tilaa. Teltta onkin jo asennettu.

Lisäksi kentälle tulee kevään aikana uudet penkit sekä kentän takaosaan kaksi suojakatosta, joihin voi mennä suojaan ukonilmalla ja rankkasateella. Suojakatoksia tullaan tilaamaan muutama lisää viimeistään seuraavalle kaudelle.

Seuran asioita

Jäsenmaksunsa eräpäivään maksaneiden kesken arvottiin kolme tavarapalkintoa. Arvonnassa onnekkaita olivat Martti Mäkelä, Kirsti-Liisa Kuusinen ja Hannu Haveri. Onnea vielä kerran.

Jäsenmaksunsa 31.3.2016 mennessä maksaneilla on mahdollisuus pelata kaksi edullista pelikierrosta kauden 2016 aikana. Ensimmäisen kierroksen hinta on 20 euroa ja toisen vain 10 euroa.

Seuran jäsenmaksuun sisältyy myös GoGolfin jäsenyys. Lisätietoa TÄÄLTÄ.

Seuran alle 25-vuotialla opiskelijoilla on mahdollisuus ostaa opiskelijapelioikeus normaalia pelioikeutta edullisempaan hintaan.

Alkeiskurssipakettien hintoja päätettiin myös hieman laskea. Uudet hinnat löytyvät TÄÄLTÄ.

Kilpailutoimikunta päivitti kentän paikallissäännöt. Suurimpia muutoksia ovat etäisyyspaalujen muuttuminen liikuteltaviksi haitoiksi (paaluista ei saa enää vapaata droppia, paitsi jos ei saa paalua irti maasta) sekä vapaa dropin poistuminen, jos viheriön läheisyydessä olevia kastelulaitteen kansi on pelilinjalla (toki kastelulaitteen kannesta saa edelleen vapaan dropin kiinteän haitan säännön perusteella).

Markku Mustonen - seuran junioritoiminnan koordinoija

Seuramme jäsen Markku Mustonen toimii huhti-kesäkuun ajan seuran junioritoiminnan kehittäjänä. Markku onkin juuri viimeistelemässä kesäkauden toimintasuunnitelmaa, jossa huomioidaan niin koulugolf, eri harjoitusryhmät, golfkesäleirit sekä yhteistyö lähiseurojen kesken.

Ja onhan toimintaakin jo ollut. Koulugolfissa koululaiset pääsevät liikuntatunnilla tutustumaan golfiin niin koulun liikuntasalissa kuin golfkentän harjoitusalueilla. Viikolla 16 Mäkelänmäen koululla 1-4 -luokat (n. 340 lasta) pääsi jo tutustumaan golfiin liikuntasaliin tehdyillä lyöntirasteilla. Nyt toukokuussa viikolla 20 Mäkelänmäen koulun 5-6 -luokat tulevat kentän harjoitusalueelle kokeilemaan golfia aidossa ympäristössä.

Koulugolfin lisäksi olemme suunnitelleet yhteistyössä Jyväs-Golfin ja Laukaan Peurunkagolfin junioritoiminnasta vastaavien kanssa kesä-elokuussa pelattavaa Jyvässeudun yhteistä Junioritouria, jossa kilpailemisesta kiinnostuneet 8-15 vuotiaat tytöt ja pojat pääsevät kisaamaan yhdessä muiden seurojen junioreiden kanssa omissa sarjoissaan.

Junioritourin tarkoituksena on madaltaa junioreiden kynnystä kilpailla vieraskentillä ja kehittää kilpailuvarmuutta sekä lisätä itseluottamusta omaan pelaamiseen. Junioritourin kilpailuja järjestään yhteensä kuusi kappaletta tulevan kesän aikana.

Lue lisää junioritoiminnasta ja kesän 2016 harjoitusryhmistä TÄÄLTÄ.

LUE MYÖS:

Väylän 16 loppuosa uudistuu