Naisten retken matkakertomus

Muuramen Golfseuran leidit kevätretkellä Hämeenlinnassa 20. -21.5.2017

”Kevät keikkuen tulevi”. Näinhän sanotaan sananlaskussa ja moni oli tänä keväänä saanut tuntea nahoissaan kevään pohjoistuulet, lumen ja rännän ja pilviset päivät. Oli ns. ”holotna” ja saatiin kokea kuukausista julmin eli huhtikuu. Ei puhettakaan että kenttä avattaisiin kesägriineille huhtikuun lopulla, kuten jo muutamana menneenä keväänä. Mutta kuinka ollakaan … matkapäivillemme oli ennustettu kesäisiä säitä, jopa hellettä ja näin myös kävi! Lauantaina nousi Jyväskylästä Harjun pysäkiltä osa leidejä bussiin klo 7.30 ja Muuramen kauppakeskuksesta lisää iloisia ja aurinkoisia leidejä klo 7.45 … ja bussikuskimme Arto suuntasi auton nokan kohti Jämsää josta vielä poimittiin mukaan yksi leidi ja siitä sitten kohti Hämeenlinnan Tawast Golfin kenttää.. Harmittavasti kaksi joukostamme oli sairastunut, joten pääluku oli kutistunut 26 :een leidiin, mutta pian tämä harmi oli jäänyt taka-alalle ja bussissa oli iloinen puheensorina, kun porukka vaihtoi talven kuulumisia ja tutustui uusiin leideihin. Matkan emännät, ladykapteenimme Sari ja naistoimikunnan puheenjohtaja Minna kertoilivat mitä olisi edessä kahtena tulevana päivänä ja sitten Erjan johdolla jo viime reissulta tutuksi tullut matkalaulu. Jännittynyttä odotusta oli selvästi ilmassa…

Bussimatka sujui leppoisasti yhden pysähdyksen taktiikalla Padasjoella, jossa maistuivat kahvit ja lisäevästä saatiin hankittua. Aurinko alkoi jo mukavasti lämmittää ja upea keväinen vihreys vilkkui bussin ikkunoista; ei voinut kuin taas kerran ihmetellä miten meillä leideillä on säiden suhteen ollut hyvää tuuria markoillamme ja näin tuntui taas kerran olevan. Oli edessä ensimmäinen kisapäivä ja perille tultuamme pääsimme pienen odottelun jälkeen klo 11 lounaspöytään, joka olikin runsas ja monipuolinen. Vatsat täyteen, sitten rangelle ja putteja harjoittelemaan, jonka jälkeen tositoimiin pelaamaan kahden kisapäivän ensimmäinen pistebogeykierros. Aurinko paistoi, linnut lauloivat ja alkoi tuntua jo ihan kesältä… mitäpä muuta sitä saattoi toivoa … no ehkä että osuisi edes kohtuullisesti palloon. Kenttä oli avattu kesägriineille, mutta niiden kunnossa oli kyllä toivomisen varaa eli griinit olivat huonolla nurmella ja osin paljaita ja kuoppaisiakin, väylät kuitenkin ihan kohtuullisessa kunnossa. No, tätä saattoi odottaa, talvi oli kohdellut Tawastin kenttää aika kovakouraisesti. Mutta perille päästiin, osa kävi klubilla pelin jälkeen saunassa ja pesulla, osa säästi ne toimenpiteet hotellille (Sokos-hotelli Vaakuna keskustassa). Kimpsut ja kampsut bussiin ja klo 20.00 eteenpäin pääsimme syömään. Hotelli oli täyteen buukattu, joten kiirettä piti tarjoilijoilla, kaikki saivat kuitenkin ruokaa lopulta ja ainakin meidän pöytäkunnassamme oltiin tarjontaan todella tyytyväisiä: kanaa, kalaa, salaatteja ja jopa hampurilaisia näkyi uppoavan nälkäisiin suihin. Eikä valituksia kuulunut, päinvastoin. Päivä oli vaatinut veronsa, sillä pikkuhiljaa kaikki valuivat kohti huoneitaan ja toivottelivat hyvää yötä, sunnuntaiaamuna olisi edessä aikainen herätys.

Aamupala kutsui sunnuntaina jo aikaisin eli n. klo 7.00. Upea ja runsas aamupalapöytä paikallisine herkkuineen täytti nälkäisimmänkin aamuvatsan ja sitten suuntasimme bussin kyydissä kohti Aulangon kenttää. Upea klubirakennus, kauniisti sisustettu ja hyvät pukuhuone- ja pesutilat saivat monelta kiitosta. Oli edessä toinen upea kesäpäivä ja aurinkorasvat olivat tarpeen, kesän ensimmäiset rusketukset (ja punoittavat posket , niskat ja nenät!) olivat tiedossa. Meidät starttasi miellyttävä herrasmies, joka kertoi kentästä ja paikallissäännöistä sekä hiukan pelotteli kentällä majailevasta kyykäärmeestä, mutta rohkeasti kaikki lähdimme liikkeelle. Päivän mittaan aurinko kiipesi korkeammalle ja paitahihasillaan pääsimme pelaamaan, juomaa kului ja peli eteni hyvää vauhtia. Väylät ja griinit oli saatu loistavaan kuntoon ja ero Tawastin kenttään oli todella suuri. Pelit sujuivat taas hyvää vauhtia ja kaikki pääsivät perille ilman kommelluksia. Perillä oli taas mahdollisuus saunoa ja käydä siistiytymässä, mutta johtuikohan lämpöisestä päivästä, että suihku tuntui riittävän hyvin useimmille leideille. Saimme nauttia valoisassa, avarassa salissa upean buffet- lounaan ja sen jälkeen tavarat bussiin ja kotimatka alkoi n. klo 17.00. Bussimatkalla jaettiin kahden päivän kisan palkinnot, joita naistoimikunta olikin taas hankkinut runsaasti. Arpajaisissa tuli hiukan lohtua, jos kilpailu ei ollut mennyt aivan nappiin. Onnittelut vielä kaikille palkintosijoille yltäneille! Kotimatkalla oli vielä yllättävän reipasta joukkoa, vaikka kahden päivän kilpailu kauden alkuun taisi tuntua monilla kintereissä. Pysähdykset Padasjoella, Jämsään jätettiin yksi leidi ja Muurameen ja Jyväskylään kotiuduttiin klo 20.00 jälkeen.

Kiitokset onnistuneesta matkasta ja järjestelyistä ladykapteenillemme Sarille, sekä naistoimikunnalle ja erityisesti puheenjohtajallemme Minnalle sekä majoitusjärjestelyistä Marjolle. Kaikki meni nappiin järjestelyiden osalta ja molemmilla kentillä oli hyvä vastaanotto ja mieltä lämmitti molemmissa paikoissa hyvä huolenpito, aurinkoinen ilme ja molempien klubien hyvät fasiliteetit: oli runsaasti tilaa ja erityisesti Aulangolla klubirakennus yllätti hyvällä maulla tehdyllä sisustuksella. Kiitos myös kaikille kanssasisarille, ja hyvää kauden jatkoa sekä onnistumisia ja elämyksiä tällä kaudella, sekä kentillä että elämässä muutoinkin.