Naistoimikunnan toimintakertomus 2020

Naistoimikunnan jäsenet kaudella 2020 olivat Ladykapteeni Sari Fors, Annette Kaskilahti, Eija Lindqvist, Maarit Martikainen, Marja Miettinen, Erja Mononen, Saija Nordström, Merjo Piela (pj.), Anna-Kaisa Rossi (tiedottaja), Marjo Salmenkivi (rahastonhoitaja) ja Päivi Schultz. Sihteerin vuoro vaihteli ja kokouksien pöytäkirjat kirjasi Google Driveen kunkin kokouksen sihteeri.

Kokouksia (6 kappaletta) golfkaudella 2020 pidettiin monin eri tavoin koronapandemian takia.  Vielä kautta aloittaessamme olimme autuaan tietämättömiä tulevasta ja kokoonnuimme 27.1.20 sekä 19.2.20 Golfklubilla intoa täynnä suunnittelemaan kautta 2020. Tilanne muuttui pian tämän jälkeen ja pidimme maaliskuun kokouksen WhatsAppissa. Huhtikuun ja toukokuun kokouksiin puheenjohtaja sai kutsuttua naiset paikalle Google Meet -yhteyksin ja kesäkuun alussa uskaltauduimme klubille pakkaamaan siihen mennessä keräämämme palkinnot tulevia kisoja varten. Tämän jälkeenhän pandemia hellitti otettaan koko Suomessa ja golfkausi pääsi kunnolla lentoon myös Muurame golfissa.

Kaudesta tuli näin ollen ennätyksellisen suosittu pelaajamäärien osalta kesän päästyä kunnolla vauhtiin. Valitettavasti toukokuun avajaiset jouduimme kuitenkin perumaan ja ensimmäinen toukokuinen Naisten ilta päädyttiin pelaamaan viikkokisan muodossa. Myös Naisten Kevätretki ja myöhemmäksi mahdollisuuksien mukaan järjestettävä Syysretki jouduttiin jättämään turvallisuussyistä kokonaan pois, kuten myös toukokuussa perinteisesti pelattava Naiset vastaan seniorimiehet -kisa. Kesäkuun 7. päivä oli kuitenkin kauden osalta ilon päivä sikälikin, että Naisten Sunnuntain parikisa sai suuren suosion (38 osallistujaa) ja siitä eteenpäin kausi pystyttiin pelaamaan normaalina aina viimeiseen Naisten kisaan (sekin parikisa) asti, joka oli syyskuun alussa ollen lyhennetyn kisakauden 7. kisa. Ladies Cupin parhaat palkittiin ja kaikkien Eclectic-kisaan osallistuneiden kesken arvottiin pari palkintoa.

Kaudella 2020 naisten kisoihin osallistui keskimäärin noin 20 naista. Naistoimikunta sponsoroi pienen summan naisten teematuntien osallistumismaksusta.

Perinteinen Naisten viiden seuran seuraottelu pelattiin Laukaassa 5.6.20 ja Muuramen joukkueessa pelasi kuusi naista. Muurame voitti hienosti kultaa seuraottelussa.

Lisäksi kaksi naista osallistui 30.8.20 reikäpelinä pelattuun HaGK-MGS seuraotteluun.

MGS:n mestaruuskisoissa kaikkiaan 28 kertaa starttasi nainen, mikä mahdollisti sen, että ensimmäistä kertaa seuran historian aikana saatiin hienosti kaikki naisten sarjat toteutettua.

Naistoimikunnan jäsenet ovat pyrkineet aktiivisesti kesän aikana huomioimaan seuran uusia jäseniä tarjoamalla peliseuraa ja kannustaneet tulokkaita osallistumaan tapahtumiin. Lisäksi suunnitelmissa oli tavata lähiseurojen naisia ystävyyspelien merkeissä, mutta ne jouduttiin jättämään väliin koronan vuoksi.

Kilpailukauden lopuksi pelasimme vielä Naistoimikunnan oman Bestball-kisan ja kisan jälkeen hieman suunnittelimme jo ensi kautta. WhatsApp-ryhmässämme yhteydenpito on tämänkin jälkeen jatkunut ja jo tammikuun loppupuolella kokoontunemme uuden kauden merkeissä.

Runsas määrä sponsoreita tuki kautena 2020 toimintaamme. Kaikki palkintoja antaneet yritykset ovat nähtävissä Naistoimikunnan nettisivuilta.

Muuramessa 30.11.2020

Naistoimikunnan puheenjohtaja