Retkikertomus naisten Porvoon kevätretkeltä 19.-20.5.2018

Kello 6.30 kauniina lauantaiaamuna starttasi Jyväskylän Harjun tilausajolaiturilta tilausbussi matkaan, mukanaan ensimmäiset leidit 25:stä mukaan ilmoittautuneesta. Loput matkalaiset (yksi Jämsästä) kuljettajamme Erkki poimi kyytiin Muuramen Shelliltä ja pienen ”sightseeing”  (yksi unohtunut puhelin ja yksi taksiin jäänyt kassi) jälkeen matka kohti Porvoota pääsi alkamaan.

Hyvin saatiin aikataulusta kiinni ja Jämsässä olimme ajallaan poimimassa kyytiin viimeisen ladygolffarin. Iloisia ilmeitä, puheensorinaa ja naurua oli bussi tulvillaan. Talven jälkeen vaihdettiin kuulumisia, kerrottiin matkan ohjelmasta tarkemmin ja esittäydyttiin toinen toisillemme. Mukaan oli ilahduttavasti uskaltautunut muutama uusi leidi vanhojen konkareiden lisäksi.

Yhden pysähdyksen taktiikalla (Padasjoen ABC) saavuimme Porvoon Seagolf Rönnäsiin n. klo 11.45, jossa pääsimme vaihtamaan pelivaatteet päälle, ruokailemaan lounaspöydästä ja rangelle ja puttailemaan. Startteri lähetti ryhmät matkaan klo 12.00 eteenpäin. Kenttä oli varsinainen kokemus, sillä nousuja, kaltevuuksia ja joitakin sokkoväyliäkin koettiin matkan varrella. Griinit olivat nopeat ja muutama huonokuntoinenkin mahtui joukkoon. Oma kenttämme päihitti kirkkaasti tämänhetkisellä kunnollaan Rönnäsin kentän. Kisan jälkeen jätimme kortit caddiemasterille ja suuntasimme suihkun kautta nauttimaan auringosta terassille. Väsynyt, mutta onnellinen joukko oli perillä n. klo 18.30.

Ladyt Porvoossa (Small).JPG

Saatuamme tulokset mukaan jatkoimme hotellille Porvoon keskustaan, Seurahuoneelle ja sieltä syömään lähellä sijaitsevaan Rosson, jonne oli tehty jo ennakkovaraukset ruuista. Osa leideistä suuntasi nukkumaan ruokailun jälkeen ja osa lähti iltakävelylle kohti joenvartta, josta löytyi paikat rannan laivaravintolasta ”joukkueellemme”. Tunnin verran lienee vierähtänyt ja sitten askel suuntautui jo hotellille yöpuulle …Hyvää yötä!

Ladyt2 Porvoossa (Small).JPG

Ladyt3 Porvoossa (Small).JPG

Aamupala hotellilla kutsui klo 7.00 ja Erkki kävi noutamassa naisköörin klo 8.00. Porvoo Golfiin matkasimme n. viiden kilometrin päähän, jossa ensimmäiset tiiasivat jo klo 9.00 matkaan. Perillä meidät vastaanotti (ilmeisesti) pitkään venähtäneen, ”iloisen ”illan viettänyt nuori mies, jonka palveluilmeessä - ja alttiudessa olisi ehkä ollut hiukan toivomisen varaa. Sen verran taisi pojalla jyskyttää päässä, että puhelias naisjoukkomme taisi olla hänelle aamutuimaan hiukan liikaa! No, starttasimme tiiltä 10 (sillä ykköseltä lähti toinen kilpailu) omin nokkinemme ja havaitsimme hyvin pian, että tämä kenttä oli griineiltään hitaampi ja vettä sekä bunkkereitakin oli ihan omaksi tarpeeksi. Myös tällä kentällä oli väylien kunto eritoten heikompi kuin Muuramessa, mutta siirtosääntö oli voimassa, joka hiukan helpotti pallon lyömistä. Kaikki pääsivät perille. Muutamalla naisella oli buggy käytössä ja pelit sujuivat rattoisasti ja hyvässä hengessä. Kilpailun jälkeen osa kävi saunassa, osa vain suihkussa, ja sen jälkeen suunnattiin lounaalle ja virkistymään hetkeksi ennen kuin oli treffit parkkipaikalla Erkin kanssa. Bussin pakkauksen jälkeen matka kohti Jyväskylää pääsi alkamaan.

Kotimatka käynnistyi n. klo 17.00 ja bussissa kerrottiin kahden päivän kilpailun tulokset ja palkittiin parhaat. Palkintoja oli niin paljon (kiitos sponsorit!) että niitä riitti yhdeksälle parhaalle ja sitten arvottiin (A-sarja) vielä muutama niille, jotka eivät pelissä saaneet palkintoja. Voiton kilpailussa vei Tiina Jama-Raati, joka onkin ottanut hienon spurtin tässä kauden alkumetreillä, sillä tämä oli jo toinen voitto alkaneella kaudella! Toiseksi sijoittui Irmeli Pietiä ja kolmas oli Vuokko Pohjankoski. Tulostaso ei ehkä hirveästi päätä huimannut, mutta syitä siihen voi jokainen hakea sekä sysistä että sepistä, pelasimme jokainen sitä parasta golfia mitä voi odottaa uusilla kentillä ja tässä alkuvaiheessa kautta. Onnea kaikille voittajille!

Tämä oli jo neljäs yli yön kevätretkemme ja jatkoa seuraa. Bussissa jo heiteltiin ehdotuksia ja niitä tulikin runsain mitoin, mutta lisää mahtuu. Voitte ehdottaa uusia kohteita matkanjärjestäjille Sari Forsille ja Marjo Salmenkivelle, jotka ansiokkaasti hoitivat järjestelyt tälläkin kertaa, rutiinilla ja varmoin ottein. Kiitos upeat leidit, jokaiselle erikseen ja yhdessä. Törmäillään kentillä ja tapahtumissa ympäri (ainakin) Keski-Suomen. Tulkaa joukolla mukaan tuleviin kisoihin ja iloisiin tapahtumiimme.

Ja jos muistelette retkilauluamme niin siellä todetaan että: ” Sä muista ett’ golf on kuin elämäkin, se ottaa ja antaa, se kouluttaakin, ethän murjota, ota rennosti, nauti luonnosta kanssani, hyvät muistot näin saat”.

Toivotaan että retkelle sattunut upea sää jatkuu vielä pitkään, mutta sadettakin tarvitaan, joten annetaan senkin kastella maa aika ajoin, sillä sitä golfkenttämme tarvitsee. Sitä paitsi sade virkistää meitä sekä luontoa!

Matkakertomuksen kirjasi Erja, naistoimikunnan pj.  kaudella 2018

PS. kevätretkijuttu löytyy pian myös Facebookista (Muuramen Golfseuran naiset) kuvien kera, joten käväisepä vilkaisemassa.